torsdag 21. mars 2013

Gjør det sjøl opplevelse



Jeg elsker å oppdage ting i butikkene som jeg lett kan lage selv. Da jeg var innom Vakkert i Stavanger for lenge lenge siden, kom jeg over en vase som hadde en tjukk tråd tvinnet rundt seg. Jeg falt for den umiddlebart, og var nesten 350 kr fattigere. Det gikk heldigvis opp for meg at dette ville være et HELT unødvendig kjøp - dette kunne enkelt mekkes sammen på egenhånd! Til en mye billigere penge.


Det du trenger for å lage slike vaser/ lysestaker er følgende:
1 tom vinflaske
1 garn Eskimo
Dekopasjlim
Malerkost til å smøre på limen

Smør på med lim, tvinn tråden, og vips, så har du en ny lystestake eller vase!


Mine 2 lysestaker har funnet seg godt til rette på TV benken sammen med Fat Shady lampa. Her er det ingen tvil om at husets frue (les meg) er en garnelsker!

25 kommentarer:

  1. Så tøfft det ble sammen med lampen. Og så heldig du er som har funnet ranunkler! Elsker ranunkler. Jeg har enda ikke funnet noen her i Oslo.

    SvarSlett
  2. Så fint! Det var en god ide - tror jeg skal få brukt litt tjukt garn jeg har liggende og lage meg en kopi :) God helg!

    SvarSlett
  3. Å så gøy!!laget sånn selv en gang på mindre flaske, men d var jo mye finere på vibflasker!!! Og stili i grått!! ;)

    SvarSlett
  4. For en god ide! Vi har da noen tomme vinflasker til tider, og de kan jo havne andre steder enn til resirk!

    SvarSlett
  5. Kjempe fint! :) Elske stilen din....

    SvarSlett
  6. Kanonstilige lysestakar/vasar! :) Eg òg vil :)
    Takk for inspirasjon :)
    Ultrafin lampeskjerm òg :)
    Klem, KristiN

    SvarSlett
  7. Så tøffe dei vart! Dette skal settast på "To Do"-lista, (som begynner å bli veeeldig lang..). Veldig koselig og inspirerande blogg du har! :) Legg meg til som følger.. ;)

    SvarSlett
  8. Utrolig stilig! Kom på at jeg har noe garn liggende som sikkert egner seg ypperlig til dette. Takk for tipset, og god helg :-)

    SvarSlett
  9. Så smart! Mer spesielt når det er håndlaga syns jeg enn ferdig fra butikk:) de passa jo perfekt hos deg;)

    SvarSlett
  10. Å, så lekkert! Og kreativt! Dette fik jeg jaggu lyst å prøve selv, må bare kjøpe/drikke vinen først, hihi ;)

    Ha ei finfin helg!

    Klem

    SvarSlett
  11. Åh, så utrolig stilig og kreativt! Dette fikk jeg lyst å prøve :) Vasene gjorde seg godt sammen med lampeskjermen, ser ut som du har det veldig fint hjemme! ;)

    SvarSlett
  12. Det der var jo super genialt. Tusen takk for et super dupert tips :D

    SvarSlett
  13. Takk for at du deler, det var en god idè! God helg til deg!

    SvarSlett
  14. Så fint det ble! Elsker den lampa di, den var superfin. Flaskene var stilige! Takk for at du deler inspirasjon og oppskrift!
    Ønsker deg fin påske! :)

    SvarSlett
  15. Så artig ide da. dette kan selv jeg lage. God palmehelg til deg.
    Klemz

    SvarSlett
  16. Knallfine! Dette var ett godt tips:)

    SvarSlett
  17. Så utrolig stilig!! :)

    God påske :)

    SvarSlett
  18. Så lekkert!
    Jammen godt at du kom på at du kunne gjøre det selv.. - mye morsommere med selvlaget, og jeg er sikker på at det ble finere også :)

    SvarSlett
  19. Hej
    Tak for hilsenen på min blog.
    Du kan købe opskriften på "Tankestreg" her http://www.geilsk.dk/webshop/vis/p/boernestrik/

    SvarSlett
  20. Så vannvittig kult. Jeg løp til garnkurven for å se etter resteeskimo før jeg fikk svart deg - jeg kommer til å HERME!!! :-)
    Finfin påske til dere alle - håper du fremdeles er i fin form!

    SvarSlett
  21. Kom over bloggen din, veldig veldig mye kjekt her :) Kan jeg spørre hvor denne tv-benken er fra? Tuuuusen takk, blir glad om du har tid å svare! Klem fra Ålesund :)

    SvarSlett
  22. Så utrolig kreativt! Tror jeg må prøve dette selv. Veldi flott tv-benk også! Hvor er denne fra? :) :)

    SvarSlett