lørdag 5. juni 2010

En herlig duett!

Ja, en fantastisk kombinasjon av ull og bomull, det skal sies! Prosjektet jeg holder på med nå strikkes i Sandnes Duett - 50% ull, 50% bomull. Jeg hadde ikke prøvd dette garnet tidligere, men tenkte at siden jeg skulle strikke noe som skulle brukes fra og med august, ville ull være alt for varmt. Bomull derimot er alt for hardt, og lite elastisk.

På strikkebutikken garanterte hun at dette garnet ville være en vinner akkurat fordi det beholder elastisiteten til ull, er veldig godt å mykt, og ikke alt for varmt. Det finnes også i 2 forskjellige tykkelser. I tillegg er det veldig lett å strikke jevnt med:) Jeg er strålende fornøyd! Dette kommer jeg til å bruke igjen!

Og prosjektet - det er foreløpig en hemmlighet...:) God helg!

14 kommentarer:

  1. Det garnet har jeg aldri prøvd. Kanskje noe å bruke på noen kjole jeg tenkte å strikke til snuppa til vinteren.

    Herlig farge på garnet ditt og det blir spennende å se hva resultatet blir.

    God lørdagskveld :o)

    SvarSlett
  2. Dette hørtes spennende ut. Jeg er ikke noe flink til å strikke i bomullsgarn, jeg trenger det elastiske i garnet. Sandnes duett må vare min reddning.
    MÅ prøve bare MÅ prøve!

    Ha en fortsatt fin helg!

    Pernilla

    SvarSlett
  3. Spennende prosjekt:)
    Ja, kombinasjonen av bomull og ull er helt herlig og det gir et fint og jevnt resultat!

    Gleder meg til å se det ferdige resultatet:)

    SvarSlett
  4. Hiver meg med på dennne..., jeg er også veldig fornøyd med dette garnet... :O)

    SvarSlett
  5. Nå har jeg sett gjennom bloggen din, og må vare få si at her var det MYE flott!!

    SvarSlett
  6. Spennende! Har aldri prøvd akkurat dette garnet, men er enig i at kombinasjonsgarn er bra! Flott farge da gitt, blir spennende å se hva for noe fint du lager denne gangen:)

    SvarSlett
  7. hei igjen... :O)
    Så fint at du kunne tenkt deg å være med på en bestemorswap. Det blir spennende å se om det er flere som viser interesse. Ser for meg at vi må være sånn ca 10 stk. Også må vi ha god tid...., kanskje august/sept. Det skal ikke være noe stress, bare kos!

    klem

    SvarSlett
  8. Det garnet er bare helt herlig å strikke med=) spent på hva du får ut av strikketøyet. Gleder meg til å se=) regner med det blir helt nydelig=)

    Ønsker deg ei flott ny uke=)

    SvarSlett
  9. gleder meg til å se hva det blir,fargen er iallefall fantastisk:)

    SvarSlett
  10. Helt nydelig farge, rett og slett! Snuppa mi hadde en jakke i den fargen på seg da vi dro fra sykehuset, og siden har jeg vært hekta. Men jeg har syntes det er vanskelig å finne helt lik farge.. Før nå. Skal ikke se bortifra at jeg også strikker noe ut av dette garnet snart.

    Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Din er jo mye større og flottere enn min, og jammen er jeg ikke så rent lite imponert.

    Har lagt meg til som følger her.

    SvarSlett
  11. Hei!
    Koselig at du vil være med på SWAP'en... :O)
    Håper det er mange som blir med!

    ha en fin dag!

    SvarSlett
  12. Hørtes ut som et herlig garn, takk for tipset!
    Nydelig kjole til ei søtsnupp under her!

    Ha en flott dag og klem fra meg;)

    SvarSlett
  13. Kost meg i bloggen din. Utrolig mye flott her.

    SvarSlett
  14. Det må da være et supert garn - kanskje jeg prøver det en gang!
    Lekker farge!
    Skal bli spennende å se hva det blir ut av det :)

    SvarSlett