mandag 20. september 2010

Klar for å møte høsten i ny kjole!



Endelig er jeg ferdig med kjoleprosjektet mitt! Ja, jeg er virkelig blitt glad i å strikke til meg selv.. Har litt shoppingstopp nå etter at jeg ble mamma, men å produsere selv er helt greit:) Og jeg har også nå turt å våge meg inn på store prosjekter. Og selv om det tar lang tid, er det utrolig artig! Særlig når jeg begynner å se en ende på det:)

Jeg bestemte meg for å strikke kjole da jeg så denne jakka til Drops Design. Jeg likte den kjempegodt, men siden er er enda mer svak for kjoler, bestemte jeg meg for å bruke prisnippene i jakken til å lage meg en høst/ vinterkjole. Jeg har strikket den i dobbel tråd Drops Alpacka, og på pinnenr 5, som oppskriften anbefaler. Er utrolig glad for at jeg valgte dette garnet - det er bare så varmt og mykt! Og for første gang føler jeg ikke at jeg strikket ujevnt. Kanskje fordi jeg fulgte deres anbefalinger om å bruke trepinner:)

Den største utfordringen var faktisk å finne knapper som passet til kjolen. Etter mange timers surfing på nettet fant jeg disse knappene på Etsy, og hos Vintage 2 New Jewlery. Falt for dem med en gang, og etter 2 ukers venting lå de i postkassen.

Knappene ble sydd på i dag, og jeg bruket kjolen for første gang. Følte meg ganske fin:) Så jeg er altså kjempefornøyd med resultatet, og kan love at den blir masse brukt fremover!

44 kommentarer:

  1. Nydelig kjole du har strikket !
    Fine detaljer.

    Så kjekt å ha strikket den selv, og
    når du er fornøyd. :)

    SvarSlett
  2. Ah, så utrolig nydelig kjole! Og beundrer fortsatt ditt (relativt nye) mot til å begi deg ut på store prosjekter! Det er virkelig verdt strevet, det beviser du :) Og de knappene skjønner jeg veldig godt at du falt for!

    Klem, Gry-Anette

    SvarSlett
  3. Fantastisk fin kjole. Og jeg synes knappene var absolutt den beste finishen denne kjolen kunne få. Du er jo superflink, jo!

    SvarSlett
  4. Å, den var supernydelig! Knappene gjorde virkelig susen. Verdt å vente på!

    SvarSlett
  5. Så flink du er. Kjolen er super, det vil nok bli en hit for deg denne vinteren. -flotte knapper, ;))

    SvarSlett
  6. Så flott den var! Strikker en barnevest i det garnet og det er et herlig garn.
    Nydelige knapper, viktig detalj på et strikkeplagg;)
    Klemmings;)

    SvarSlett
  7. Nydelig kjole og helt perfekte knapper!

    SvarSlett
  8. Nydelig kjole!
    Hvilken dropsmodell er det du har tatt utgangspunkt i?

    SvarSlett
  9. Så flott kjole du har strikket - likte godt at det var riller i bærestykket. Tror jammen jeg skal begynne å lage plagg til meg selv jeg også:)

    SvarSlett
  10. Kjolen ble knallfin :-D Artig å lage noe til seg selv også, og jeg tipper du var helt flott i den :-)

    Ha en fin kveld og klem fra Siv

    SvarSlett
  11. Kjempeflott kjole du har strikka deg, og knappane passa jo perfekt!! Jammen er du flink:))

    SvarSlett
  12. Kjempe fine!! :) Og ja, det er veldig kjekt å laga litt til seg sjølv om innimellom. ;)

    Hadde hatt lyst å hatt på meg ein varme goe kjole akkurat nå, for jammen var det kaldt ute i kveld! Deilig med haust! :)

    Glede meg t å sjå ditt neste prosjekt!

    SvarSlett
  13. Denne ble riktig lekker, flink har du vært :)
    Gratulere med meget pent gjennomført.

    SvarSlett
  14. Rålekker! :) Så flink du har vært!
    Knappene er virkelig prikken over i'en :)
    Jeg er ikke flink nok til å lage noe til emg selv - det er også litt pga veldig lite med tålmodighet ... hihi..
    Men dette er bra inspirasjon!

    SvarSlett
  15. Wow, du er flink!! Har endo ikkje heilt våga meg på slike store prosjekt, føles liksom "tryggast" å strikke til beibissar og småbarn ;)
    Det garnet er fantastisk, heilt klart ein favoritt.

    Knallfint resultat!

    SvarSlett
  16. Jeg er fortsatt på babytøy og er imponert over de som strikker til seg selv. Kjolen ble flott og knappene gjorde seg virkelig. Kan tenke meg det er gøy å bruke den :)

    SvarSlett
  17. kjempe flott!!!! den blir nok god utover nå. ha en flott uke videre!!

    SvarSlett
  18. respekt !!! Kæmpe nydelig , og rart med noget til sig selv :-))) God uge :-)

    SvarSlett
  19. Kjempefin kjole.. Knappene var prikken over i`en.. Nydelig! :)
    Takker for koselig kommentar på min blogg og lykkeønskninger.. ;)

    SvarSlett
  20. OMG så flink du er. Jeg tør (eller kanskje gidder) enda ikke begi meg ut på prosjekter til meg selv.
    Og knappene var knallsøte ;)

    SvarSlett
  21. Kjempefin kjole! Du har all grunn til å være stolt av den :)

    SvarSlett
  22. Kjolen er kjempefin!! :)

    Og de knappene passet helt perfekt! :)

    SvarSlett
  23. Dritlekker og for nokre flotte knappar. Ser det er fleire som likte dei :-)

    SvarSlett
  24. Den var skikkelig flott!! Fargen var kjempefin, og knappene passet perfekt! :)

    SvarSlett
  25. Åhhhhh, du er jo så flink!!! Og tøff! Ser ut som den nydelige kjolen sitter perfekt på deg:) Skjønner godt at du er kjempefornøyd, denne var virkelig fin!!! Herlige knapper!

    SvarSlett
  26. Skikkelig flott kjole! Skal si du er flink! For ikke å snakke om tålmodig! Jeg tør ikke engang tenke tanken på prosjekter i den størrelsesordnen der jeg.. Tok det lang tid?

    SvarSlett
  27. Nyselig kjole du har strikket.
    Jeg la stor prosjekter på hylla for noen år siden.
    Men har nettopp leget en tunika til min søster og nå et pledd til meg selv i kunststrikk.
    Så får vi se da om tålmodigheten holder :-)

    Ønsker deg en fin uke
    -Barbro

    SvarSlett
  28. Åhhh den var nydelig, og sikkert rå god og varm :D

    SvarSlett
  29. Utrolig fin kjole du har strikket deg! Ser ut som den passer perfekt og:)

    SvarSlett
  30. Knallfin! Du beviser her at man kan være både varm og stilig :)

    SvarSlett
  31. Så fin den var! Denne blir du flott i :)

    SvarSlett
  32. I love it! Du er knallflink! Liker at du har laget din egen verson - kjole av jakka. :)

    SvarSlett
  33. Rett og slett helt nydelig! Fin moderering av mønsteret! Og god inspirasjon (selv om jeg ikke skal kjøpe nytt garn men bruke opp rester for tiden....)
    Hilsen Nina

    SvarSlett
  34. Superfin kjole! :) Imponert over tålmodigheten din - jeg er ikke flink til å gjøre ferdig store prosjekter til meg selv. :P

    SvarSlett
  35. Denne kjolen blir bare finere for hver gang jeg ser den! :-)
    Stafflua er virkelig kjempeenkel - prøv, da vel! Flettingen er lett, og du kan bruke en vanlig pinne ekstra, du trenger ingen flettepinne. Du kommer til å bli hekta på fletting når du først får det til. :-)

    SvarSlett
  36. Oi oi oi saa flink du er!! Den var kjempe fin, kan tenke meg du er veldig fin i den!! Savnet deg i gaar, naa maa du snart komme til stavanger!! Vil saa gjerne se deg litt oftere...foles jo som en evighet! Men hjelper at jeg kan sjekke bloggen, da foler jeg at jeg faar fulgt med litt paa deg:) Snakkes snart!!

    SvarSlett
  37. Rett og slett en kjempe fin kjole!

    SvarSlett
  38. Så flink du er!! Kjempefin!!!!!

    SvarSlett
  39. Hvor mye garn brukte du..?
    Funderer på om dette kan bli julekjolen... :)

    God helg!

    SvarSlett
  40. Jeg trengte ikke lese lenger bakover i bloggen enn hit før jeg la meg til som følger. Så flott kjole! Denne måtte jeg vise til sambo og det er nesten så jeg slipper alt annet jeg har "i hendene" av strikketøy for å prøve å kopiere. Og jeg som nesten ikke strikker til meg selv for det har jeg ikke tid til.

    SvarSlett