lørdag 22. juni 2013

Liten tid - ny hobby!


Jeg har fullstendig dilla på smykker for tiden, og har fått en ny hobby! Takket være ei god venninne, som i tillegg til å ha smykkedilla selv, har en utrolig evne og tålmodighet til å finne ut hvordan en lager ting. Så nå smykker vi for alle penga! Og noen kjenner kanskje igjen designet på smykket? Dette er ren kopi av Goldmine smykkene, med noen få justeringer her og der.


Før barn nr 2 kom til verden hadde jeg helt glemt hvor lite egentid man plutselig får. En blir jo rent bortskjemt av å ha en 3 åring som legger seg senest halv 8 hver kveld. Med liten baby i hus er strikking for tiden helt uaktuelt, det hadde kun blitt tid til noen masker her og der. Når jeg strikker må jeg holde på mer enn 10 - 15 minutter, da blir jeg bare oppgitt over hvor tregt det går... Denne hobbyen derimot, kan man fint putte inn mellom bleieskift, byssing og amming, samtidig som det går radig fremover.

Håper dere alle får ei riktig fin helg! Jeg kommer sterkere tilbake med strikking om litt!

19 kommentarer:

  1. Så morsomt! Det ble kjempe fint:)
    Begynte søken på nettet med en eneste gang, hvor handlet du inn materialene?

    Ha en god sommer:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann! Alt materiale er handlet inn på Perlehuset i Stavanger:)

      Slett
  2. Nydelig smykke du har laget, det lignet veldig på orginalen! Skjønner at det blir lite tid til strikking med små barn i hus..

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har forresten byttet adresse til lykkeplagg.blogspot.no, bli veldig glad hvis du har lyst til å oppdatere linken i bloggrulla:)

      God sommer!

      Slett
    2. Det skal jeg selvfølgelig gjøre:)

      Slett
  3. For et flott kjede! Nydelige farger, kunne ønske jeg klarte slik fingerkunst!

    SvarSlett
  4. Hei! lurte på om jeg kunne fått oppskriften på selebuksen fra dette innlegget: http://hektapaastrikk.blogspot.no/2011/02/i-det-gavmilde-hjrnet.html

    Da hadde jeg blitt veldig glad!:-) perfekt sommerstrikk :)

    annimad_93@msn.com

    SvarSlett
  5. Åhhh det smykket var RÅ stilig :D Kjempe kult :D

    SvarSlett
  6. Ajaj, så lekkert!! Yppelig med en syssel som kan legges vekk på kort varsel, disse småttisene har jo ingen tålmodighet og finner seg slett ikke i at mor "bare skal strikke ut pinnen" ;) Alt til sin tid :)

    SvarSlett
  7. Kan være kjekt å variere litt mellom hobbyene :) Og for noen kjempefine smykker! Jeg er helt imponert :)

    SvarSlett
  8. Kjenner meg SÅ igjen! Her går det i samme type prosjektprioritering!:) Veldig fint smykke! Herlige farger!:)

    SvarSlett
  9. Stilig!!!
    Klem fra mæ som tuller bort all min tid :))

    SvarSlett
  10. Knallfint smykke! Greit å ha flere forskjellige ting å sysle med:-)

    SvarSlett
  11. For et vakkert smykke! Imponert! :)

    SvarSlett
  12. Kjempekreativt! Utrolig gøy og spesielt smykke!

    SvarSlett
  13. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  14. Oi så tøft smykke! Du e jo berre utruleg kreativ og flink! Veldig kjekt å ha ulike hobbyer å veksle mellom! :)
    Men du, eg lurte på om eg kunne fått oppskrifta på den 60-talls selesommerbuksa? Den såg berre så nydeleg ut! Mailadressa mi e: marilen_h@hotmail.com
    Ha ei finfin helg! :)

    SvarSlett
  15. Impressed!! I was admiring it the other day at lunch and forgot to mention how gorgeous it looks! I had a quick peek at the goldmine website, their jewelry is gorgeous but wow I think yours is just beautiful and I'm guessing it cost you a fraction of the price to make.

    SvarSlett
  16. Tøft smykke. Passa godt sammen med dongriskjorte :)

    SvarSlett